Jag ber alla moderater om ursäkt

Idag ber jag alla moderater om ursäkt. Jag har försökt skapa lika god politisk satir med karaktären Carl-Fredrik som jag gjort med Sven-Erland – men har inte lyckats. Jag tar fullt ansvar för detta genom att skylla ifrån mig med att det helt enkelt inte går att skapa riktigt bra satir av moderaterna. Det krävs 70 år av regeringsinnehav, makthegemoni och problemformuleringsprivilegium för att nå den satiriska höjd som Partiet besitter. Inom moderaterna finns egentligen bara tre fenomen som har satirisk höjd:

  1. Carl Bildt
  2. Per Schlingmann
  3. Den regeringströtthet och vilsenhet som Partiet upparbetat under 70 år – vilka det tog moderaterna endast 5 år att uppnå

Men alla dessa tre fenomen har redan avhandlats i bloggen vid ett flertal tillfällen.

Jag vill därför be om ursäkt från djupet av mitt hjärta – för att socialdemokraterna fått all uppmärksamhet och verkar fortsätta att få det. Det är inte illa menat – moderaterna förtjänar att häcklas de också.

Bloggen läggs nu ner.

===========

PS: Inkluderar man folkpartiet har man förstås Björklund också. När jag tänker efter har vi även Sofia Arkelsten.

5 Responses to Jag ber alla moderater om ursäkt

  1. Ola Bandola says:

    Ja, något var det som inte stämde med bloggen.

    Men så plötsligt kom jag på var det var. Det var bakgrundsbilden.
    Bilden stämmer inte överens med verkligheten, Fredrik Feinfeldt ser ju aldrig så där glad ut nu mer.

    Carl-Fredrik, var det Fredrik som ringde och bad dig lägga ner bloggen? Tråkigt i alla fall 🙂

    • Visst var det Fredrik – han menade att nu när han bor hos mig tillfälligt kan jag inte hålla på och driva med honom så här. Det respekterar jag naturligtvis, det är ändå han som betalar min lön.

  2. Tråkigt, tråkigt. Det finns annars ingen intelligent och samtidigt rolig politisk satir i Sverige: det är mest ”ståuppare” som drar av sig byxorna.

    Om jag förstår det rikigt uppträder du alltså också som ”Sven-Erland”?Jag läser också honom regelbundet men lustigt nog tyckte jag faktiskt att ”BS” var bättre och roligare. Skarpare satir också. Nu är frågan om det är kvaliteten på satirens föremål eller mina politiska fördomar som framkallat denna reaktion.

    Tack i alla fall för några veckors högkvalitativ humor.

  3. Laura von Knorr says:

    Nej, du får inte lägga ner. Jag förbjuder! Jag har ju just hittat hit. Nu kan du inte sluta!
    Du kan kanske ha bloggen vilande tills Fredrik har flyttat ut?
    Nån måste ju matcha den där otäcke och grymme Sven-Erland!

  4. Gunnar Milf says:

    Men… som veritabel socialmodekrat.. vad ska jag nu ta mig till?

Kommentera

