Fredrik vid mitt köksbord

Ni som följer min blogg vet att Fredrik flyttade in för några dagar sedan, som Fredrik uttryckte det: ”Filippa säger att det är bättre för barnen om hon bor kvar i Sagerska”.

Idag var det ett sådant härligt vårväder så jag tog min Segway och svepte hem till Odenplan under lunchen – tänkte laga en enkel skaldjursrisotto. Det blev dock inget lagat, där hemma hittade jag Fredrik vid köksbordet.

”Men Raj Raj, vad gör du här? Borde inte du vara på Rosenbad?”, frågade jag.

”Det är ensamt på toppen, BS” svarade han. ”Nu vill ingen äta middag med mig heller”.

”Om du syftar på Skops senaste mätning så uppger 2 av 3 svenskar att de anser att du är bäst på att leda en regering, bara 1 av 3 uppger Löfven.” invänder jag.

”Jo, men 50,3 procent anser att Löfven är det trevligaste middagssällskapet, bara 49,7 procent vill ha mig på middag” svarar han dystert.

”Var inte sån där nu – du brukar ha en mängd spirituella samtalsämnen…om….ja, om….Björklund till exempel och hur jobbig han är”, säger jag tröstande.

”Du har rätt, BS, alla vill höra Björklund-anekdoterna” säger Fredrik hoppfullt, ”Jag får be Schlinge att se till att folk blir medvetna om det. Sen kan de som väljer Löfven sitta där med sin buttre middagsgäst”.

One Response to Fredrik vid mitt köksbord

  1. Pingback: Jag är så trött på sifferpolitiken II « Maria Hagbom

Kommentera

