Moderat sjukvårdspolitik

Jag bloggar från Stora praktsalen i partihögerkvarteret. Det är fredag eftermiddag och börjar bli dags att ta helg, men Per Schlingmann har blixtinkallat ett möte om moderaternas sjukvårdspolitik. Han menar att KD misslyckas med att ge alliansens politik för vård och omsorg den rätta paketeringen.

Vi väntar bara på Filippa som är på väg från landstingshuset på Hantverkargatan. Jag känner något som doftar – sniffar och frågar: ”Schlinge har du hunnit sätta på dig rakvatten?”. Jag betraktar honom. ”Du har ju rakat dig”.

”Jag skall hämta kaffe, vill du ha en mugg”, frågar han och försvinner.

Då dyker plötsligt Anders Borg upp. ”Vad gör du här?”, undrar jag, ”Det här är väl knappast en fråga för finansministern”.

”Naturligtvis är det det. Nästan 10% av BNP går till vård och omsorg”, svarar han. ”Det är lika bra att jag är med från början”.

”Snygg skjorta”, säger jag, ”är den ny?”.

”Äsch, den här gamla trasan. Något jag fick med mig från NK på vägen hit”.

Nu väntar vi bara på att mötet kan börja.

One Response to Moderat sjukvårdspolitik

  1. klalin says:

    Vad gäller Parus carerueus kan jag läsa mig till att denna är den mest ”svenska” i släktet med sin gula och blå dräkt. Sången består av en klingande rad av toner, ”tsih-tsih-sirrrrrr”. Tolgfors Svettas I Helvetet, Sir?

Kommentera

