Jag vill påminna om

Jag har hittat nedanstående mejl – vilket jag gärna vill påminna både partiets ledning och media om:

Från:                 Carl-Fredrik Brix-Sköldestierna  <carl-fredrik.bs@moderaterna.se>

Skickat:             15 februari 1992 11:29:12

Till:                    Anders Björk  <anders.bjork@defence.ministry.se>

Ämne:              Vapenfabriken i Saudiarabien

Hej Anders,

Jag har tagit del av en hemlig promemoria som beskriver hur FOA  i hemlighet hjälpt Saudiarabien att planera bygget av en vapenfabrik i Saudiarabien. Det framgår även att man renoverat och modifierat pansarvärnsvapen inom projektet Simoom. FOA har, efter att ha övergett planerna på att driva projektet i ett bulvanföretag, hittat ett annat företag för uppgiften: Grontmij AB.

Projektet är långt mer omfattande och långtgående än någon affär tidigare med Saudiarabien. Jag vill därför informera dig – och samtidigt reservera mig mot beslutet. Även om jag måste betona att jag inte var närvarande vid det aktuella mötet. Jag känner faktiskt inte ens till mötet. Eller vad som diskuterades vid det. Jag vill bara att du skall veta att jag har invändningar.

Med vänlig hälsning

Carl-Fredrik

One Response to Jag vill påminna om

  1. Ola Bandola says:

    Skönt Carl-Fredrik, att få veta att inte du också har haft fingrarna i syltburken.

    Inte för att jag trodde något annat, men det var ändå befriande att få veta det.

Kommentera

