Skottdagen

Jag bloggar live från hissen i Rosenbad – har nyss lämnat matsalen på plan 4. Där, vid kaffemaskinen, stötte jag på Göran Hägglund som gav det överraskande beskedet att han skulle kunna tänka sig att acceptera att singlar får insemineras.

”Ja, förutom Per Schlingmann då – där drar jag gränsen”, sa Göran.

Jag invände att Per inte är singel.

”Jaha, det visste jag inte. Trodde inte han hade någon familj – han verkar ju tillbringa all sin tid med Fredrik. Det spelar ingen roll, jag drar ändå gränsen där”.

Jag undrade vad som fått honom att ändra ståndpunkt.

”Det är bara idag – skottdagen. Den enda dagen under mandatperioden som kvinnor får gifta sig med varandra och adoptera barn”, förklarade han. ”Det är ett djävulens påfund – och honom tror vi kristdemokrater på”.

Han såg villrådig ut. Jag förklarade att han måste välja kaffesort – sedan trycka på ”start” – och lämnade honom med hans tomma kaffemugg.

One Response to Skottdagen

  1. Jag KRÄVER surrogatmammor till de stackars medelklassmännen. Vill de inte inseminera dem, kan de gråta ut i deras famn – det är hårt att vara medelklassman idag.

Kommentera

