Equal Pay Day – i dag?

Per Schlingmann kom fram till mitt bord i morse. Jag åt frukost i matsalen på plan 4 i Rosenbad.

”BS, är det här något som du skrivit?”, frågade han och viftade med Sofias artikel på SvD Brännpunkt.

Jag kunde berätta att jag hjälpt henne med formuleringarna, men att idén var hennes egen.

”BS, du måste kolla fakta bättre innan du låter folk komma till tals”, fortsatte han. ”Equal Pay Day – i dag? Vad är det för struntprat? Någonstans runt Lucia året efter har Sofia tjänat in vad jag hade i lön som partisekreterare. Skärpning”.

Han försvann bort mot Raj Raj som just kom in genom dörren.

Kommentera

