Vi älskar människor

Jag kom nyss hem till våningen vid Odenplan – har suttit hela eftermiddagen med Sofia Arkelsten och gått igenom reaktionerna från de moderata förbunden och föreningarna ute i landet på vår nya slogan Vi älskar människor. Det känns helt rätt.

Reaktionerna har inte uteblivit: Moderater i hela Sverige har hört av sig och sagt att de känner att vi är på rätt väg. Sofias formulering ”Våra ambitioner för Sverige är full sysselsättning, sammanhållning och internationell solidaritet. ” var klockren. Kent Persson, moderat kommunalråd i Örebro har mejlat en bild med några uppskattande ord: ”vad tusan håller ni på med där på partihögerkvarteret – ”älskar människor”, det är klart vi gör det, men vi behöver börja formulera en politik och en vision för Sverige, annars behöver Löfven bara sitta still fram till valet”.

Det är skönt att känna ett sådant stöd från partiet, klart vi älskar människor, vi erbjuder en stark arbetslinje och ordning och reda i ekonomin så att alla människor kan delta och komma till sin rätt  – och Löfven kan bara sitta där.

Såsseriet skall åka på däng 2014 – Raj Raj Rajnfeldt!

"Allvarligt talat", hälsar Kent Persson, "Vi älskar människor - är det vad du tycker att jag skall ställa mig och säga här i Örebro kfm?"

PS – eftersom det här är mitt första blogginlägg: Gå gärna in under Om mig och läs om mig och varför jag började blogga.

4 Responses to Vi älskar människor

  1. Pingback: Moderaternas sönderfall har inletts med lögner och förförelser | På Uppstuds

  2. Louis Cypher says:

    Ta bort ordet ”människor” – då sitter vi på en potentiell dundersuccé. ”Vi älskar” skulle locka horder av nya medlemmar. Ett löfte som attraherar både de promiskuösa och de sexuellt frustrerade väljarna. Vart skickar jag fakturan?

  3. Ola Bandola says:

    Ja det är gött med människor, särskilt små möra kristdemokrater och lööftunna centerpartister smakar mums 🙂

  4. Eftersom jag har hjärtat på vänstra sidan är jag bekymrad. Hur skall vi kunna toppa det här? Det gäller ju att dra sig mot mitten så kanske kan man acceptera själva valspråket men specificera det hela lite grann. Man kan t.ex. lägga till ”oavsett genus, sexuell och/eller religiös inriktning, hår- eller hudfärg, typ av efternamn” osv. men risken är då att man glömmer bort någon grupp som i så fall kommer att ta chansen att känna sig kränkt. Man kunde ju i stället lägga till ”och djur”, frågan är då hur vegetarianer kommer att ställa sig eftersom det kan missuppfattas (”jag älskar en blodig biff”). Kanske borde man i stället attackera själva begreppet ”älskar”. BS har ju själv visat på hur det kan vandaliseras t.o.m. bland de egna leden. Är det så bra att älska egentligen?

Kommentera

